Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lägesrapport med "Masken" - "Lite bakbunden just nu"

Jag vill inte störa någon, framförallt inte på helgerna nu när det vankas semestertider för hockeyspelare och ledare. Därför skickade jag ett sms till "Masken" för att höra ifall han hade två minuter. Det hade han. Så jag ringde upp och fick lite information om hur läget är just nu.
 
- Det finns en hel del spelare som har kontrakt men som sitter på klausuler. Där väntar vi på en del besked från många håll så jag sitter lite bakbunden just nu, säger sportchef Anders "Masken" Carlsson till mig.
 
En spelare som det snackas mycket om just nu, både åt det ena eller andra hållet är Jonas Fransson. Jag har själv hört lite om det tidigare men nu berättar "Masken" hur det ligger till:
 
- Fransson har fått ett bud. Sedan har vi varken fått ett bu eller bä men jag kan säga att vi just nu ligger långt ifrån varandra ekonomiskt. Just nu tittar både vi och Fransson på andra alternativ men det finns inget som säger att vi inte kommer överens till slut ändå, förklarar "Masken" och fortsätter:
- Vi har en väldigt kraftigt sänkt budget. Jag hoppas att alla förstår att vi inte vill sätta oss i en sits som Timrå, Mora eller något annat lag med ekonomiska problem. Vi vill göra rätt för oss. Naturligtvis betyder det att vi får göra nedskärningar lite överallt och en stor del drabbar givetvis spelarlönerna.
 
Vad ligger er lönebudget på?
- Det är inget jag vill gå ut med.
 
Jag checkade även av andra spelare men det finns inte mycket att rapportera. Angående Nils Bergströms kommentar tidigare idag så säger "Masken" att han fortfarande har honom i tankarna och att det är en spelare han kommer att snacka med så fort han är på kontoret i Lindab igen. När det gäller Alexander Bonsaksen så låter det så här:
 
- I dagsläget har vi inte erbjudit honom nytt kontrakt. Vi vill se vad det finns för alternativ.
 
Lagbygget fortsätter. Som sportchefen berättar så finns det ett antal besked från en drös spelare ur den tidigare truppen han väntar på.
När det gäller nyförvärvsjakten så finns det en del ledigt från Brynäshåll och de kopplingarna får anses starka men enligt "Masken" är det färdigvärvat därifrån.
 
En sak ska vi vara medvetna om. Rögle riskerar inte sin ekonomi för att landa spelare som är ute efter de stora pengarna. Det hoppas jag att vi alla står bakom och har full förståelse för. Vi som följt Rögle en längre tid har fått uppleva dagar då klubbens existens stod på spel. Det vill vi aldrig uppleva igen och givetvis är en degradering från Elitserien till Allsvenskan en stor käftsmäll rent ekonomiskt. Det är glädjande att "Masken" ser nyktert på det. Givetvis finns det pengar som även kommer att utnyttjas på spelare men "pengapungen" ska räcka och spenderas på bästa möjliga sätt. Jag säger inte att Rögles ekonomi är dålig, däremot är det naturligtvis långt ifrån en elitseriebudget "Masken" sitter på nu.  
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.