Blogg listad på Bloggtoppen.se

Krupic följer Hellkvist - "Det bästa för min utveckling"

Har precis kommit hem och det första jag får se är att Röglebacken Amil Krupic är presenterad och klar för Malmö. 
 
- Det är det bästa för min utveckling tycker jag, berättar Amil Krupic för gronvitasumo.se och bekräftar att det är ett A-lagskontrakt han signerat med rivalen.
 
Det kommer inte som någon överraskning, snacket om att han ska lämna har gått en tid nu. Rykten om AIK och HV71 har gått men nu blev det än tyngre. Jag har under den senaste tiden frågat Amil ett par gånger om ryktena men han har inte kommenterat något. Nu berättar han att det varit klart i ett par dagar.
 
- Blev klart under påsken, har haft helt fantastiska år i Rögle och har fått äran o spela med många bra hockeyspelare samt haft många bra tränare.
 
Att det blev Malmö känns heller inte förvånande då en viss Björn Hellkvist har stenkoll på den unge backen. Samtidigt har han hamnat bakom spelare som Niklas Hansson och Anton Cederholm i Rögle vilket gör att han är en bit ifrån A-lagsspel. När Malmö lockade med A-lagsspel så tror jag inte att Halmstadssonen tvekade en sekund. Givetvis väldigt tråkigt att Krupic lämnar Rögle. Det är utan tvivel en väldigt talangfull 95:a som har en ljus framtid. Den senaste säsongen har han tappat sin landslagsplats och har inte fått samma prio som tidigare i Rögle som valt att satsa på andra backar. Jag har sett Amil spela vid ett flertal tillfälle denna säsong och utan tvekan var han en av J20:s bästa backar, enligt mitt tycke.
 
Nu hoppas jag att Hellkvist har tagit sin första och sista Röglevärvning med sig till Malmö. Det både svider och luktar illa när man handplockar Rögles bättre talanger. Även om Krupic inte har Rögle som moderklubb så har han förädlats här tre säsonger. Däremot, precis som jag skrev, lockar man med A-lagsspel så är det få juniorer som har tillräckligt med is i magen för att stå emot.
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.