Blogg listad på Bloggtoppen.se

Gerber klar för ny klubb - Siktar på OS

Martin Gerber har gjort klart med ny klubb och precis som ryktena så hamnar han nu hemma i Schweiz. Han har signerat ett kontrakt på två år med Kloten.
 
- Jag ser fram emot tiden i Kloten. Efter en sportsligt tung tid i Sverige var beslutet i slutändan lätt. Laget har det som krävs för att lyckas och jag kommer att bidra till att ge laget chansen att vinna många matcher. Nu hoppas jag även att jag kan nå mitt personliga mål, OS i Sotji 2014, säger Gerber på klubbens hemsida.
 
----
 
Två allsvenska värvningar har presenterats idag:
 
* Lucas Sandström byter Asplöven mot Björklöven.
 
- Jag såg många matcher med Lucas förra säsongen och har även sett honom tidigare säsonger. Det är en intensiv
spelare som är med det där det händer. Han gör mål och är inte rädd att ge sig in i trafiken framför kassen.
Lucas jobbar hårt och spelar fysiskt och tufft trots sin storlek och har bra fart på skridskorna, säger Björklövens sportchef Jimmy Blixt på Björklövens hemsida.
 
* Jesper Thörnberg fortsätter i Södertälje även kommande säsong. Han spelade där som utlånad under säsongen som gick men nu är han Södertäljes spelare. En riktigt bra värvning anser jag.
 
- Vi är givetvis glada över att Thörnberg väljer att spelare vidare i SSK efter sin tid i HV71. Han är en orädd spelare med stort hjärta som inte tvekar över att gå in i områden där man får vara beredd på en del smällar. Han har bra teknik och mycket kamp i sig och det ska verkligen bli spännande att följa hans utveckling. Jag ser Jesper som en spelare med mycket hög potential, säger Nygårds på SSK:s hemsida.
 
----
 
Vill ni se "Masken" spela hockey? Då kan jag rekommendera er att slå på TV4 klockan 20:00 ikväll. Han är med i deras satsning "Hockeymatchen".

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.