Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thuresson är klar med AHL - Blir det Brynäs nu?


Andreas Thuresson har fem år i AHL på nacken men har inte lyckats slå sig in i NHL. Nu räcker det och han berättar för hockeyligan.se att han nu vill testa något nytt.

Han har vid flera tillfälle placerats i Brynäs och han bekräftar ryktet själv;

- Brynäs har varit jätteintresserade hela tiden och jag var nästan på väg dit i vintras. Men samtidigt är det flera elitserielag som hört av sig, både till mig och min agent. Det är jättekul och motiverande att många lag varit intresserade, säger Thuresson till hockeyligan.se.

Det lär alltså bli Elitserien för Andreas. Skulle jag sätta en peng på vilket lag så hade jag sagt Brynäs.

----

HV71s Jonathan Tholander sticker till Tingsryd. Den snart 20-årige forwarden berättar själv det på twitter ikväll.

"Då går flyttlasset ner till Tingsryd för ett tag framöver. Skoj med nya utmaningar"

Jonathan fick nu den gångna säsongen ett par chanser i Elitserien med HV71 men lyckades inte övertyga så pass att man ville ge honom en ny chans till kommande säsong. Nu ska han spela till sig ett kontrakt nere i Tingsryd som därmed just nu har lika många forwards som Rögle har att bolla med, 16 st.

----

Södertälje har idag gått ut med att man bryter kontraktet med Robert Sabolic trots ett år kvar. Ingen skräll. Däremot verkar det som att Ziga Jeglic stannar?

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.