Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Rögles bud är bättre än Skellefteås"


Då har jag äntligen fått tag på Lee Gorens agent, österrikaren Martin Krainz på TCT-Sports Transfers. Jag måste säga att många agenter håller väldigt låg profil medans andra berättar mer, som i detta fallet.
Jag ställde en rak fråga, hur stämmer ryktet som säger att Rögle är intresserade?

- Rögle är intresserade och vi för diskussioner. Just nu väntar vi på att Rögle ska höra av sig med ett besked, säger Martin Krainz till gronvitasumo.se

Skellefteå är också med i bilden vad jag förstått?
- Skellefteå är också intresserade av att behålla Lee Goren men de gav ett sämre bud än vad vi förväntade oss.

Fler lag i Sverige som är med i bilden?
- Växjö var det förut men sedan tackade man nej eftersom man hittat någon annan.

Så just nu är det Rögle och Skellefteå, var lutar det?
- Det finns inget nummer ett eller två. Rögle är "one step more" just nu. Deras bud är bättre än Skellefteås.

När kan det bli klart?
- Vi väntar på ett svar från Rögle snart, det är ett par småsaker vi vill ändra på.

Väldigt klara besked. Rögle har gett Lee Goren ett bra bud som han är redo att tacka ja till. Inget är klart men om man läser mellan raderna så är bollen just nu hos Pelle. Hans agent vet inte att jag är en "Röglesupporter" och därför inte flörtat lite extra om just Rögle utan detta är hur läget är just nu.

Så Pelle Svensson, om du vill ha in Lee Goren så är han nöjd över ditt bud och är redo att signera. Om nu inte Skellefteå och Lasse Johansson svarar med ett motbud.

----

Josef Boumedienne och David Printz har idag gjort klart med ny klubb. De båda sticker till Slovakien och HC Slovan Bratislava. Är ni sugna på en googletranslate om övergången så hittar ni klubbens hemsida här.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.