Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bödker om Malmöryktet - "Jag måste ju ha ett jobb"



Mads Bödker har kopplats ihop med Malmö Redhawks. Sylvegård har öppet sagt till Mrmadhawk.se att Bödker är en av backarna han är intresserad av att ro i land. Så länge Malmö inte rett ut situationen med det ekonomiska kan de inte göra något.
Jag ringde upp Mads för att höra lite hur han ser på ryktena och framtiden.

- Ingenting är klart och jag har inte bestämt mig om var jag ska spela i framtiden. Jag ska på semester idag och ska koppla av ishockeyn några dagar. Jag ska åka över till min bror (MIkkel) och hoppas att jag hinner se en av semifinalerna mot Los Angeles i veckan, säger Mads Bödker till gronvitasumo.se.

Mads lämnade Rögle inför denna säsongen och hamnade i Leksand. Där blev han en publikfavorit. Jag ber Mads berätta lite kort om hur det han upplevde den nyligen avslutade säsongen.
- Det var kul i Leksand. En stor upplevenlse med det stora publikintresset. Det var riktigt kul. Sen VM, där gick det inte alls som vi hoppades på.

Jag fick höra ganska tidigt att du inte skulle vara kvar. Varför blev det inte någon förlängning?
- Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. Det var ganska ömsesidigt. Leksand hörde inte av sig och inte jag heller.

Nu ryktas det alltså om Malmö. Efter fem säsonger i Rögle så vet han hur rivaliteten mellan ser ut men det är inget som han tänker på.
- Klart jag vet hur det är mellan Malmö och Rögle men det är inget jag kan fundera på. Jag måste ju ha någonstans att spela, jag måste ha ett jobb som alla andra, säger Mads Bödker.

Vad har du annars för alternativ?
- Jag vet inte alls faktiskt, det är Johan (Finnström) som sköter det.

Jag hör på Mads att han inte har någon panik över att hitta någon ny klubb snabbt. Det finns säkert flera bra alternativ men om Malmö löser sin situation är känslan efter vårt samtal att Mads Bödker hamnar där.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.