Blogg listad på Bloggtoppen.se

Röglefans samlar in pengar till ..........Almtuna

Ja ni läste rätt! Det är faktiskt så att Johan "Otto" Kronberg startat en insamling som redan fått bra svar. För er som inte känner "Otto" så är det en riktig Röglesupporter sedan 80-talet. Loket i Röglefansens segertåg när man gick upp i rysaren mot Leksand.  

Insamlingen går till Almtunas lagkassa om man lyckas slå Malmö imorgon, skulle Malmö dock vinna går pengarna till AIA och en bussresa.

Så här skriver "Otto" på sin facebook sida och ja, han är vän med "alla" Röglesupporters.

"Vem hänger på och fylla upp Almtunas festkassa? Ska ringa en spelare i dag o berätta att Röglefans skänker pengar till lagfesten om dom slår räliga MIF, jag o Kalle skänker vars 100 kr, häng på du med! vid Almtunaförlust går pengarna till en buss resa med AIA! Sätt in pengarna på Nordea 7010093917 glöm inte namn bara!"

Det är ett personkonto men skulle du behöva clearing där så är det 3300 och namnet, Johan Kronberg.

Jag återkommer här sedan med hur stort beloppet blev och vem i laget som kommer att ta emot slantarna så att allt körs med öppna kort.  

Behöver jag säga att majoriteten av Röglefansen verkligen håller på Almtuna imorgon? Själv kan jag faktiskt tänka mig se cirkusen på en turné till, man vet aldrig vad som bjuds där. Sedan är ett derby så mycket mer intressant än tex Rögle-Oskarshamn.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.