Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snack med Hållberg - "Timrå vore bästa lösningen"

Det har varit väldigt lugnt på spelarmarknaden under helgen. Jag har själv grävt runt lite men det finns inte mycket att hämta som det känns just nu.

En spelare jag snackat med idag är Per Hållberg. Det är en rutinerad back med nästan 750 elitseriematcher på sitt cv och borde väl vara intressant för en del klubbar.

-Jag har inte kommit så långt i planeringen än. Jag tar det ganska lugnt just nu men hockey blir det, det har jag bestämt, säger Per Hållberg till gronvitasumo.se.

Hur ser intresset ut då?
- Jag har ju varit mycket skadad de senaste säsongerna så man förstår att man kanske inte är så där jättehet på grund av det. Vi får se här framöver vad som dyker upp.

Är det Elitserien du siktar på eller är Allsvenskan ett alternativ?
- Det är klart att man vill spela i Elitserien men jag känner att Allsvenskan skulle varit spännande att prova på också. Det har jag ju aldrig gjort utan jag har bara spelat i Elitserien.

Jag frågade Per om det finns intresse från Rögle eller Malmö så säger han att han inte hört något därifrån. Men när jag tar upp Timrå låter det helt annorlunda.
- Modo har inte sagt nej till mig men än men som det känns för egen del så tror jag inte att det blir något där. Så Timrå skulle absolut vara den bästa lösningen för mig och min familj. Det beror ju lite på vad de söker också.

Så det finns ett intresse från Timrå?
- Jag har inte pratat med något lag själv utan det är min agent som har snackat runt lite.

När vi tittar tillbaka på säsongen i Växjö så är det med är det blandade känslor.
- Jag trivdes jättebra med killarna i laget. Tyvärr åkte jag på en skada och var borta i 1,5 månad. När jag sedan kom tillbaka så hade laget spelat bra en tid och tränaren ville inte släppa in mig.

Givetvis snackar vi lite Gerber också och det är bara positiva saker jag får höra. 
- Han kommer att ge laget en oerhörd trygghet. Jag kan ju säga som så här, hade vi inte haft Gerber i målet så hade vi spelat i kvalserien. Så viktig var han för oss. Utanför isen är det en lugn, harmonisk och väldigt snäll person som kommer bli uppskattad även nere i Ängelholm.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.