Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sevc om operationen, Rögle och KHL


Jag har sökt Martin Sevc sedan ryktet som placerade honom i Rögle blossade upp. Igår lyckades jag äntligen få tag på honom. När vi snackar denna klass på spelare så vill man ju verkligen veta hur pass aktuellt det egentligen är.

- Rögle är intresserade och jag tycker att det låter väldigt intressant. Det låter som en passande utmaning för mig, säger Martin Sevc till gronvitasumo.se.

När bloggen på vf.se pratade med Sevc för en tid sedan så berättade tjecken att en operation väntade. Den är nu gjord och därför är det intressant att veta om allt gått enligt planerna.

- Jag opererade handleden för ungefär två veckor sedan och allt gick bra. Jag är ju fortfarande "skadad" och det viktigaste för mig just nu är att bli okej igen.

Är Rögle intresserade trots din skada?

- Det hoppas jag att de är men det är en fråga för min agent.

När kan vi räkna med att du tar ett beslut om framtiden?

- Som sagt, först och främst vill jag att handleden ska bli bra. Därefter får vi se. Jag kommer inte att ta ett beslut nu, det är för snabbt, det tror jag Rögle också tycker.

Är det i första hand KHL du vill till?

- Både jag och min familj trivs väldigt bra i Sverige och jag spelar gärna i Elitserien två-tre säsonger till. Däremot kan jag inte säga att KHL låter fel. Jag har en son på 18 månader och därför anser jag att det bara finns några få lag och städer i KHL som passar för familjen, säger Martin och menar att där har Sverige en stor fördel.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.