Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Läget vi har nu håller inte i längden"

Sondell stod över gårdagens träning men Tangnes hoppas att han kan spela. Annars har Rögle bara fem backar tillgängliga inklusive Anton Cederholm. Senast mot Skellefteå rullade Rögle runt på fyra backar. Man är fruktansvärt tunna på backsidan vid en enda skada.
 
Helsingborgs Dagblad har snackat med Rögles sportchef om läget och givetvis inser Pelle att läget är akut. Däremot vill han inte trycka på panikknappen.
 
- Vi har sett oss om hela tiden. Vi bröt med två backar från den ursprungliga truppen och planen från början var att få in ersättare. Det är fortfarande vårt mål, men i vilken form det blir får vi se. Läget vi har nu håller inte i längden, säger Pelle till Helsingborgs dagblad.
 
Det som ställer till det är NHL-konfliken. Rögle vill inte bränna krutet på en chansning om marknaden öppnas upp inom kort.
 
- Det hade varit surt att bränna slantarna på en medelmåttig spelare nu, för att bredda truppen, och sen finns där kanske 300 NHL-spelare lediga om en vecka. Om nu Hockeyligan skulle välja att ändra sitt beslut. Då står vi där med typ Robert Kantor (lånades in till Rögle i slutet av säsongen 2009/2010) och med känslan att vi brände pengarna på en medelmåttig tjeck eller slovak. Då väntar jag hellre och ser vad som händer över "dammen".
 
Bortsett från Daniel Sondells osäkra medverkan så är det klart att Jakob Lilja missar ett par veckor sedan kraschen med målburen senast.
 
På Frölundas hemsida lämnar Lechtaler rapport inför matchen:
 
- Rögle vill spela med hög fart och därför är det är viktigt att vi tar kommandot i det fysiska spelet. Sedan har de ett ganska bra powerplay så det gäller att vi håller oss på banan. Mot Växjö blev vi lite ängsliga i slutet, annars tycker jag att vi har spelat riktigt bra framför eget mål. Jag tycker också att vi lyckades ganska bra med att komma in på Växjös mål. I morgon tror jag att det kommer att avgöras framför målen, där behöver vi bli lite bättre jämfört med senast.
 
Tyvärr missar jag matchen helt och hållet idag. Får se den i efterhand. Jag jobbar 7-18 idag, ni är godissugna ute i landet nu inför nyår.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.