Blogg listad på Bloggtoppen.se

Martinsson och Wemmenborg klara för USHL

Rögles unge back (92:a), Eric Martinsson, lämnar Rögle och även Sverige. Nästa klubbadress är Des Moines Buccaneers i USHL. Det berättar backen för mig idag.
 
- De har visat ett stort intresse och jag fick inget kontrakt av Rögle. Det fanns ett antal lag i USHL som visade intresse, säger Eric Martinsson till gronvitasumo.se när jag frågade om valet att lämna landet.  
 
Martinsson gjorde en bra säsong senast och noterades för 33 poäng (7+26) i J20-SuperElit. Även Axel Wemmenborn bekräftar för mig idag att han går samma väg.
 
----
 
Tingsryd har bytat back idag. Ut med Mike Schreiber höll inte vad agenten lovat. Spelaren var alltså en riktig chansvärvning.
 
- Alla andra spelare har vi dubbelkollat två gånger. Mike Schreiber hade vi inte lika bra koll på utan gick på vad agenten sa. Schreiber var inte alls den spelartyp vi var ute efter, säger Petter Nilsson till smp.se.
 
Samtidigt har man hämtat välbekante Tommy Enström som skrivit på för säsongen. På hemsidan får den förre Röglespelaren denna beskrivning: "Offensivt skicklig back som är bra på skridskorna. Är duktig i spelet med puck."
 
Spontant är Tommy en bra värvning för Tingsryd. Han håller absolut bra allsvensk klass.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.