Blogg listad på Bloggtoppen.se

Äntligen matcher - Snack med Leinonen inför säsongen

Att man hetsar upp sig för simpla träningsmatcher är ett bevis för att man verkligen drabbats av hockeyabstinens av den högre graden. Visserligen tjuvstartade AIK med en plojmatch mot "Gotlands finest" förra helgen men det räknas väl inte riktigt.
Imorgon drar försäsongsmatcherna igång, då räknar jag där lag från Allsvenskan eller Elitserien är inblandade. Först ut är den allsvenska nykomlingen Karlskrona som tar emot Mörrum. Om ett par månader hade det inte varit något att nämna men mitt hockeysug tvingar mig att signalera att det äntligen är dags för matcher igen!
 
För att ta tempen på den allsvenska nykomlingen så ringde jag upp lagets målvakt, Timo Leinonen
 
Välkommen tillbaka till Allsvenskan. Nu med Karlskrona, en nykomling.
- Ja, det är spännande att vara tillbaka igen. Det var målsättningen när jag skrev på här. Utåt har man sagt att klubben skulle vara allsvensk 2014 men för oss var målet att gå upp direkt, säger Leinonen till gronvitasumo.se.
 
Under dina fyra säsonger i Oskarshamn var du en av Allsvenskans bästa målvakter. Håller du samma nivå nu?
- Jag tycker det. Känner mig i bra form och har skaffat mig mer erfarenhet sedan dess. Här i Karlskrona njuter man av att spela hockey. Så allt känns bara bra nu.
 
Jag har inte själv varit på plats i Karlskrona och fått uppleva stämningen där. Intresset är bra och trycket sägs vara bra där. Håller publiken allsvensk klass?
- En av de bästa även i Allsvenskan. Atmosfären är underbar och blir alltid en fin inramning här. Alla som spelar här trivs bra.
 
Du hade en misslyckad säsong i Leksand 09/10. Vad hände där?
- Även där hade vi höga målsättningar. Jag åkte på en skada och blev borta i två månader. Sedan värvade de in en målvakt till. Så är hockeylivet och det är bara att gå vidare.
 
Ni har bara förstärkt med ett fåtal spelare. Det är allsvenskan nu och jag tror inte att det räcker för att slippa bottenstrid.
- Vi får se om det räcker. Vi har gått på is denna vecka och jag tycker att det ser bra ut. Vi har ganska många träningsmatcher så vi kommer väl förberedda.
 
Imorgon 19:30 startar säsongen i Karlskrona på allvar. På lördag är det en temperaturshöjare i Arvika då Leksand möter Färjestad. Mrmadhawk har samlat ihop alla matcher på försäsongen så ett tips för alla intresserade är att kolla in detta.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.