Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Rögle har visat intresse men har inget konkret att ta ställning till"

Här kommer en annan av de "bollar" som Pelle Svensson har i luften. Jag har fått tips från flera håll som säger att Niklas Fogström är en spelare som Rögle kan landa.
Den 30-åriga centern har spelat i Mora under de senaste fyra säsongerna och varit framträdande säsong efter säsong. Han har tidigare ryktats till Elitserien och det är inget konstigt med det. Han håller den nivån. Den senaste säsongen landade han på 44 poäng.

De gånger jag sett Mora, både live och på tv så tycker jag att Fogström varit framträdande och hans spelstil påminner mycket om Eric Himelfarb om man ska leta "ersättare". Riktigt bra skridskoåkare och vass passningsspelare.

För att få lite mer kött på benen vad det gäller om Rögle är intresserade eller ej valde jag att ringa upp Niklas själv. Han är en av få som inte har en agent till hjälp och det ser jag som en anledning till att han fortfarande är ledig på marknaden. När jag ringer på lördagsförmiddagen låter han lite nyvaken.

Tjena, Niklas. Hoppas jag inte väckte dig.

- Nej då. Det är lugnt, jag ska snart iväg och träna.

Har fått olika tips om att Rögle visat intresse. Så det är därför jag ringer.

- Ja, det finns ett intresse från Rögle men inget konkret att ta ställning, säger Niklas Fogström till gronvitasumo.se.

Hur ser du på utmaningen om det skulle bli så. Är Rögle och Elitserien något som du ser som ett bra alternativ?

- Självklart vill man spela i Elitserien. Jag har spelat mot Rögle och jag tycker att deras sätt att spela skulle passa mig. Bra fart och offensivt spel.

När vi sedan snackar lite om den gångna säsongen och jag berömmer han som Moras vassaste forward så svarar han ödmjukt.

- Det vill jag kanske inte säga. En framträdande roll har jag väl haft. Jag har spelat i samma kedja i två-tre säsonger med Hilmersson och Jakobs som gjort det lätt för mig.

Fyra säsonger i Mora. Om det inte blir Elitserien, kan du ta en femte säsong?

- Ja, det har fungerat väldigt bra för mig i Mora och jag trivs bra här uppe. Mora har sagt att de vill att jag ska stanna men Elitserien vore drömmen. Sedan om det blir i Rögle eller någon annanstans spelar ingen större roll. Det skulle vara en spännande utmaning för mig.


Här jublar Fogström i Lindab Arena.


----

Vi väntar med spänning. Förutom de toppnamnen som Bartley, Lilja, Vesce, Brunnström så har jag grävt fram att Fleury, M.Tjärnqvist (väntat) och Fogström är "bollar i luften". Jag anser att en spelare som Fogström lär spela i Elitserien. Helt klart ett fynd.

Snart händer något, jag gräver vidare. Hör ni något så tveka inte, maila [email protected]. Jag undersöker alla trovärdiga tips.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.