Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Ante" närmar sig ett beslut - Gath tiger om något


Rögle jagar en målvakt. Andreas Andersson kan vara en kandidat där. Jag har inte något som säger att det är så men eftersom han varit här tidigare och håller ES-klass så är det väl ingen skräll om Rögle finns med på en hörna. Timrå har det ryktats om men än har inget besked landat.

- Andreas kommer ta ett beslut inom en snart framtid. Om Rögle är intresserade eller inte får du fråga Pelle Svensson om, säger "Antes" agent Joakim Persson till gronvitasumo.se.

Min spontana känsla säger att Pelle siktar högre än så. Det har surrats lite om att Henrik Karlsson ska hem till Sverige igen men det slår Joakim hål på direkt.

- Han skrev på för två år och kommer att stanna i Calgary. Han trivs bra där. Så det stämmer inte.

----

En annan målvakt som säkert kan landa i Malmö om de får rätt på ekonomin är väl Andreas Hadelöv som lämnar Skellefteå efter sju säsonger. Han flyttar ner till Skåne och Skanör igen och har ännu inte tagit ett beslut om han tänker fortsätta spela.

- Jag har bestämt mig för att sluta (I Skellefteå) och det är något som jag tror bägge parter är överens om. För även om jag inte pratat med AIK har jag haft på känn att även om jag ville fortsätta så hade jag inte fått något nytt kontrakt, säger Hadelöv till norran.se.

----

Snackade med Mikael Gath idag. Han säger att han inte kommer att ta över Rögles J20 som det ryktats om men han låter väldigt hemlig och utesluter inte någon annan roll i Rögle. Jag försöker pressa för han vet något. Det har jag inget för denna gång.

- Vem vet, jag kanske fortsätter att spela också, säger Gath och skrattar innan han fortsätter, - Jag brukar alltid säga för mycket men denna gång har jag lovat mig själv att inte berätta något. Klart är att jag inte kommer fortsätta i Landskrona och att jag kommer fortsätta med något inom hockeyn. Det kommer besked efter helgen.

Blir det så att Gath hänger med "Piva" till HHC, han sprutade ju in 63 poäng på 19 matcher i Lejonet och i division 1 håller han fortfarande. Eller får han någon roll inom Rögle? Han berättar att han alltid velat ha en roll inom Rögle BK och att de har kontakt. Dessutom berättar han för mig att "jag vet att Pelle inte är i Spanien med övriga laget". Något lurigt finns där.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.