Blogg listad på Bloggtoppen.se

Troja tog snygg seger i Ängelholm

Har precis sett Rögle-Troja, en match som ska sluta med hemmaseger alla dagar i veckan. Så blev det inte idag.
Varför?
Svaret på den är enkelt, Troja var bättre rakt igenom och slutsiffrorna 1-3 kunde varit större.

En riktigt skrällseger i Ängelholm alltså men sett till matchen var det inget snack. Troja hade farten, energin och de farligaste målchanserna.

Trojas trollgubbe David Åslin gör återigen ett snyggt mål. Han slänger upp Rögleförsvaret på läktaren och drar ner Gistedt. Det målet är värt att se. Åslin kan mycket väl vara årets fynd i hockeyallsvenskan.
En annan jag vill lyfta fram i Troja är HV-lånet Johan Linnander. Han är navet i Trojas bästa lina med Åslin och Gustafsson på kanterna.

Inga bortförklaringar idag, Rögle var inte ens nära. Dessutom vill jag påstå att Trevor Koenig var bra men släppte returer på allt, som när Brithén fick friläge men missade. En present av Koenig han inte förvaltade.

På tal om Brithén, han fick sig en tryckare och blev liggande länge. Kunde inte spela vidare och skulle han också vara borta nu så är det ett gigantiskt avbräck.

Plus i Rögle? Jo, jag hittar faktiskt några som förtjänar det. Himelfarb, Gistedt som faktiskt gör en bra match idag och räddar Rögle och även Häggström gör ett jävla jobb där ute.

Sur förlust men den känns lättare att ta när man förlorar mot ett lag som spelar bättre.

Mer lite senare när jag landat "zu hause".

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.