Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lassen helt klar för Borås

Gronvitasumo.se kan avslöja att  Lasse Lassen är helt klar för Borås. Det har jag 100% säkra källor på.

- Lasse Lassen är helt klar för Borås nu, säger en källa nära Borås till mig.


Lasse är bror till en annan dansk i Sverige, Stefan Lassen. Nu är det alltså klart att även Lasse spelar i Sverige nästa säsong.

Borås senaste nyförvärv är en pålitlig poänggörare som närmast kommer från AaB där han visat att han är en vass kreativ forward. De två senaste säsongerna har han stått för totalt 85 poäng på 93 matcher.
Nu har Borås nio forwards under kontrakt och med Lassen i laget börjar det känns intressant. Jag tror att det är ett bra fynd som Borås hittat på andra sidan Öresund. Danska spelare är i regel underskattade men erkännandet för danska spelare kommer allt mer.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.