Blogg listad på Bloggtoppen.se

Får inte vara kvar i Rögle - går till Malmö?

Marcus Idoff värvades från Frölunda inför den avslutade säsongen för att stärka Rögles J20. Jag kan avslöja att nu är han inte längre önskvärd i Rögle med motivationen. "Många sista års juniorer och de vill även lyfta fram sina yngre spelare".

- Det stämmer att jag inte ska spela i Rögle nästa säsong. Rögle meddelade att man inte ville ha kvar mig,sen har ju mina tankar också varit på att inte skriva på ett nytt kontrakt så det är nästan ett beslut från båda håll, berättar Marcus för gronvitasumo.se


Marcus känner besvikelse och faktiskt erkänner att han blev chockad.

- Deras beslut om att de inte vill ge mig ett nytt kontrakt kom först nu förra veckan och tycker det är rätt oproffsigt. Detta har dom vetat sen dagen vi gick av isen. Idag har de flesta lagen redan börjat sommarträna.

Du säger att du själv hade tankar på att inte förlänga kontraktet?

- Jag hade tänkt att stanna kvar och ville egentligen inte lämna men har man inget förtroende för tränaren (Dan Tangnes) samtidigt som han inte har förtroende för mig så ser jag ingen anledning till att fortsätta. Att jag ändå ville stanna var för att jag haft ett bra år och gillar Rögle.

Innan vi avslutar samtalet vill Idoff skicka en stor kram och hälsning till alla killarna i laget.

- Att jag får ta detta som en erfarenhet och ännu ett steg i min förhoppningsvis långa karriär. Jag kommer verkligen sakna alla killar i laget. Vi är verkligen som en stor familj och alla tar hand om alla. Så detta beslutet har även påverkat dem. De kommer fortfarande betyda mycket för mig trots att vi inte kommer spela i samma lag. Jag vill även poängtera att jag och Pelle Svensson hela tiden haft en bra dialog och han hyser jag största respekt och förtroende för.

När han säger att det även påverkat killarna i laget att han fått lämna så var jag tvungen att undersöka hur hans lagkamrater ser på det.

"- Kan inte förstå varför", "En förlust för oss", "Det känns riktigt tråkigt"
är tre kommentarer från olika spelare i Rögle som jag checkade snabbt med.

Vilket hans nya lag blir är inte klart men det finns alternativ. Malmö är ett av dem.

- Malmö är ett bra alternativ men inget som diskuterats än.

Jag tackar Marcus Idoff för hans insatser för Rögle BK och önskar honom all lycka i framtiden
. Det blev 22 poäng och jag minns honom som en vass center som var vass på tekningar. Nu hoppas jag HHC eller Halmstad är på hugget så kanske vi slipper se Idoff i Redhawks mundering nästa säsong.

Som ni kan läsa i ett färskare inlägg så hade Pelle Svensson inget att säga angående Idoff. När jag frågade angående Idoff så var han "ovetande" eller valde att svara så.

-----

Växjö har presenterat en ny back, en amerikansk toppback i AHL med italienskt pass. Har aldrig själv hört namnet men han heter Daniel Spang. Även T-J Hensick ryktas till Växjö.
När säsongen drar igång i höst så tror jag inte att Växjö blir lika hårt nederlagstippade som AIK blev inför denna.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.