Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intervju med Harald Lückner - "Golubev kan bli både och"

Det är läge för att dra igång lite intervjuer på sidan nu. Jag kommer ta emot önskemål och försöka ta så många som möjligt. Förhoppningsvis även videosnack med men främst blir det text. Målet är att röra vid alla de allsvenska lagen med spelare eller ledare.

Först ut i denna intervjuserie är Moras tränare Harald Lückner.
I helgen fick jag en pratstund med Harald som ser ljust på säsongen. Så här lät det.

Hur ser lagbygget ut, har ni platser kvar att fylla?


- Vi är klara. Jag tycker det ser jättespännande ut och det ser bättre och bättre ut. Jag tycker att säsongens lag ser ut att bli det bästa sedan Mora åkte ur Elitserien, säger Harald Lückner till gronvitasumo.se

En som fått mycket uppmärksamhet är Denis Golubev. Vad har du att säga om honom?


- Jag vet faktiskt inte så mycket om honom. Har bara sett honom i JVM men att det finns kapacitet i honom är ju ingen tvekan. Det kan bli både och, det är mycket som ska passa. Det blir en härlig utmaning för oss i Mora att se till att få ut det bästa av Golubev och få honom att trivas här. Om vi utnyttjar det han gör bra så ser det ljust ut tycker jag.

Har ni hunnit sätta upp några mål med säsongen än?

- Vi har inte satt några mål än men vi ska vara med där uppe och slåss bland topp-7. Allsvenskan blir bättre och bättre för varje säsong och denna säsongen är inget undantag. Malmö satsar friskt, Örebro gjorde det bra redan ifjol, Almtuna har värvat bra och sen är Rögle och Leksand alltid med där uppe. Där ska vi också vara.

Hur ser ert träningsupplägg ut nu?


- Eftersom vi körde så länge denna säsongen så började försäsongsträningen den 2 maj och sen körde vi på fram till midsommar. Nu har alla ett program man följer på egen hand fram tills vi ses sista veckorna i juli. Sen går vi på is den 8 augusti. Jag tycker det räcker med 6 veckor på is innan säsongen drar igång.


Du sa att Malmö satsar friskt, alla har åsikter om deras satsning. Hur ser du på den?


- Det är ett friskhetstecken och det är kul att det händer något. Ett bra PR för hockeyallsvenskan. Sen är det inte säkert att man lyckas för det. Man kan inte bara ha namnen, man måste få ihop ett lag av det också, få rätt personkemi och få lagdelarna att passa. Det kommer att bli en utmaning för alla andra lag i allsvenskan när man möter Malmö i år. Hittar man det rätta "flowet" som vi i Mora fick i slutet av förra säsongen så kan det bli bra men det är inte säkert att det blir så.


Ni har två unga målvakter. Känns det så tryggt?


- Jag tycker det ser mycket spännande ut på den positionen. Hansen visade redan ifjol vad han går för sedan har vi fått in Bengtsberg som är en modern målvakt med bra rörelse. Han är revanschsugen.

Hur tycker du spelaromsättningen sett ut hos er?


- Av de vi ville behålla har vi tappat två. Martin Johansson till Brynäs och Mikael Zettergren till Västerås. De andra som lämnat har vi heller inte gett ett nytt kontraktsförslag till.

Ni har fått behålla attraktiva spelare som Beck, Eriksson, Viksten och Fogström för att nämna några. Hur lyckas Mora göra det. Det finns väl "inga" pengar att tjäna där?

- Alla unga vill bli bra och jag är säker på att de känner att de har alla förutsättningar till att bli bra här. Vi har en bra stab i Mora med läkare, naprapat osv. Jag tror de känner att de ser möjligheterna till att tjäna sina pengar framöver.


Det var allt jag hade att bjuda på från Harald Lückner. Har ni önskemål? Vilka vill ni läsa en intervju med i sommar? Bara lämna era förslag så ska jag försöka se till att genomföra dem.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.