Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hansen stod i vägen för Rögle

Rögle förlorade kvällens match. Matchen gick till straffar och där var Mora bäst, eller ska vi säga att Daniel Hansen var bäst.

Moramålvakten var kvällens gigant i en match som var enligt mig en av säsongens bästa. Full fart, intensitet och aggressiv. Förutom att det stod 2-3 på tavlan när hallen tömdes så tror jag att de flesta av de 3846 var nöjda med spelet.

Tycker att Daniel Hansen räddar kvar Mora i matchen gång på gång när Rögle skruvar upp tempot. Man ska inte ta något från Moras insats, den var bra men jag har inte sett Hansen så tät.

Rögle spelade riktigt offensivt, kanske för offensivt. Man fyller på rejält med backarna framåt och det straffade sig vid båda Moras mål. Ska vi vända på det så är det backarna som känns riktigt heta framför mål, speciellt Hampus Lindholm som återigen gör en lysande insats. Inte bara defensivt, han dök in framför mål och var nära att peta in pucken 3-4 gånger i liknande sekvenser.

Många klagade på domare Niklas Johansson som bara gav Rögle ett powerplay på hela matchen, enligt mig så var det den bästa domarinsatsen på hela säsongen. Låg på en jämn och hög nivå matchen igenom och visade från början var han lagt ribban.

Hoppas ni såg förarbetet till Lindgrens 2-2. Det jag tänker på är Glimmenvalls riktigt sköna nedtagning på blålinjen.

Rögle jagade sedan segern och närmast var nog Alexander Bergström som fick två riktigt bra chanser och visst skulle han satt den i första läget.

Två nya assist av Himelfarb vilket betyder att han fortfarande leder poängligan trots Örebros fem strutar i Sundsvall.

Vilka ska vi plussa ikväll? Jag säger Fransson, Lindholm, Sondell, Glimmenvall, Häggström, Lindgren, A.Bergström och Himelfarb.

Jag ska klaga också, Starkov skulle inte spela men fick en ny chans då Brithén skadade sig på träningen. Tog Starkov chansen? Knappast. Liljewall fick i Brithéns frånvaro spela center och det eliminerade Liljewall från matchen. Han såg inte bekväm ut där.

-----

Troja slog Malmö med 3-1. Det ser inte ut att finnas någon vändning för Redhawks. Ett mål mot Troja med den forwardsuppsättningen, det är för mig en stor gåta.

Örebro fortsätter att tåga mot kvalserien. Sundsvall var inget hinder. Henrik Björklund visade vägen och gjorde både 0-1 och 0-2 i första perioden. Skönt för Björklund som fått nöta bänk.

Oskarshamn - Leksand, på förhand en match som Oskarshamn målade upp som revanschen mot Salo. Det fick man, 5-2. Sedan Olsson/Eriksson fick sparken i Leksand har det ju verkligen gått bra.

Bofors hemma mot Borås är på förhand en bombetta. Så blev det också, tennissiffrorna 6-0 visar att Bofors var överlägsna. Bellissimo var ändå inte sysslolös, 30 räddningar!

-----

Har hört det innan men ikväll fick jag höra det igen. När Rögles spelare är skadade får de köpa sin sittplats om de vill se matchen därifrån. Idag har spelare ha sett matchen från omklädningsrummet eller från soffan.
Borde man inte ha fri stol på sin arbetsplats även om man är indisponibel? Visst, man har ett medlemskort som innebär fri entré men då får du ställa dig på ståplats. Är det så här på andra ställe?

-----

Nu laddar vi om och ser fram emot ny energi och retoraktiv utdelning mot Borås istället.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.