Blogg listad på Bloggtoppen.se

Brynäs jagar Ted Brithén - "Hade väldigt gärna sett Ted Brithén i Brynäs"

Har vetat det ett tag men inte lagt någon energi på det. När jag sedan idag fick riktigt bra uppgifter på att Brynäs är väldigt intresserade av Ted Brithén valde jag att undersöka det lite mer.

- Vi är intresserade av alla bra hockeyspelare och Ted är en av dem, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv till gronvitasumo.se.

Så det är inte mer än så?

- Mer än så, men vi har inte lämnat ett konkret förslag eller så. Sen går ju Rögle bra och man vet aldrig om de går upp i Elitserien och då ser det kanske annorlunda ut. Jag hade väldigt gärna sett Ted Brithén i Brynäs.

Mina uppgifter säger att man redan inför denna säsongen var heta på Ted men trots nobben ska intresset inte ha svalnat utan det lever i högsta grad.

Finns det någon annan i Rögle ni är intresserade av, som Eric Himelfarb till exempel?

- Vi håller ögonen öppna men jag kan säga som så, vi har inte lagt något extra krut på någon annan än Ted i Rögle, säger Michael Sundlöv.

----

Jag forsatte i ämnet och ville höra hur Ted själv ser på det.

- Det är inget jag tänker på nu eller vill kommentera. Just nu vill jag inte fokusera på något annat än Rögle, säger Ted Brithén.

Förstår helt klart att det är lite svårt att kommentera om framtiden mitt under säsongen men visst vill man spela så högt upp som möjligt.

- Givetvis vill man utvecklas och bli så bra hockeyspelare man kan bli. Sen om man väljer rätt väg vet man inte förrän i slutändan.

Som jag skrev när jag analyserade och betygsatte spelarna så är Ted självklart ett namn för Elitserien. Om inte Rögle går upp tror jag inte han spelar i Rögle nästa säsong. Väldigt logiskt. Givetvis lär Brynäs inte vara ensamma om att ha intresse för Ted.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.