Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bergström lämnar Sverige - Blir lagkamrat med "Texas" och Scandella?

Det finns en spelare kvar som spelade i Rögle ifjol som fortfarande inte har ny klubb klar, Patrik Bergström.

- Jag har gått på is med Piteå Hockey men siktar på spel i Europa, säger Patrik Bergström till gronvitasumo.se.

Europa, alltså Italien som det ryktats om?
- Det där sköter min agent men han pratar med en del klubbar i Europa. Jag hoppas att det blir klart snart.


Om det finns intresse i Sverige eller inte är inte intressant  för Patrik då han har siktet helt inställt på utomlands.
Bergström hade tagit plats i vilket allsvenskt lag som helst och därför känns det som "slöseri" om han hamnar i Italien, Frankrike eller liknande. Enligt uppgifter till mig ligger Val Pusteria närmast. Samma lag som har en annan före detta Rögleduo, Giulio Scandella och Fredrik Persson.

Det ska tilläggas att Rögle inte gav Patrik ett blankt nej till en fortsättning, man ville avvakta andra besked först. Det lät inte bra i Bergströms öron och då sa han att han inte ville vänta.

Av ren nyfikenhet tog jag kontakt med hans agent Gunnar Svensson.

- Det lutar åt utlandet och Italien ligger närmast.

Han är en bra allsvensk spelare i mina ögon och intresset har självklart funnits men som vanligt vill inte agenter släppa vilka lag som visat att man vill ha fd Rögle och AIK forwarden.

- Nej, inga kommentarer på det.



Patrik Bergström vill ut i Europa.



Ni minns han, Evan Barlow som inte fick stanna i Rögle som istället tog tillbaka Eric Himelfarb. Vad har hänt där?

Barlow visade bra spel och hade varit intressant att se i Sverige en hel säsong. Det fanns många som ville ha honom kvar då men jag tror inte någon är besviken på att man valde Himelfarb istället.

När Rögle och Evan gick skilda vägar så hette det att man skulle ha en kontakt inför framtiden. Jag fick ett snack med honom efter hans debut i Rögle där han berättade att han hoppades på att få stanna i Sverige, klicka här.

Till slut hamnade Evan i Idaho Steelheads i ECHL, där blev det 54 poäng på 39 matcher. Som sagt, det hade varit intressant att se vad han kunnat uträtta i Sverige.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.