Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intervju med Per Hållberg - "Allsvenska topplag är intresserade"

Påsken är över som ni säkert märkt och nu fungerar jag igen. Så nu undersöker jag mycket ska ni veta och har precis snackat med både Per Hållberg och hans agent om framtiden och annat intressant.

Det är som ni märkt många namn som florerar nu och för mig är backarna nu hetast där det ska in en del rutinerade bra backar. En som Rögle bör och säkert har uppvaktat lär vara just Hållberg.
- Rögle är alltid vakna när det kommer fram talanger och bra spelare på marknaden men jag kan inte bekräfta eller dementera om man visat intresse för Per. Jag kan säga så här, det finns några Elitserielag samt några topplag i allsvenskan som visat intresse, säger Hållbergs agent Claes Elefalk till gronvitasumo.se

Om det står mellan Elitserien eller Allsvenskan så bör det väl vara ganska givet att det blir Elitserien?

- Inte alls säkert. De Allsvenska lagen ska absolut inte kasta in handduken när det gäller Per. Att få spela i ett allsvenskt lag lockar då man får en mer ansvarsfull roll och vara en ledande spelare,

Jag ringde upp Per själv och kollade läget.

Du är ledig, samtidigt är Rögle ute efter bra rutinerade backar. Ett plus ett, är Rögle ett av alternativen?

- Jag har några alternativ men vilka lag det är får du ta med min agent.

Är du fortfarande flyttbar? Jag menar du är 33 år och är en Ö-viks människa. Vill du stanna i Norrland?

- Jag kan absolut röra på mig. Om man vill spela vidare vilket jag vill så får man vara beredd på att få flytta på sig.

Besviken att du inte får stanna i Modo?

- Jag förstår samtidigt men visst känns det tråkigt. Sen börjar jag bli till åren samtidigt som klubben ska få in yngre spelare.

Varför har det gått som det gjort för er? Individuellt är ni ett topplag, åtminstone på pappret.

- Dessa fyra säsonger jag varit här sedan jag kom hem från Schweiz så har det varit för mycket upp och ner hela tiden. Vi har ju varit nära kvalseriespel varje säsong nu på slutet och i år blev det så. Som tur var klarade vi det.

Vad ska Modo göra nu för att undvika att harva i botten?

- Få ihop en bra grupp med en mix av yngre spelare tillsammans med rutinerade spelare som redan finns. Sen en bra tränare förstås.

Innan vi avslutade pratstunden så bad jag Hållberg berätta om Rögles senaste tillskott, Magnus Häggström.

- Han kommer att tillföra mycket i Rögle. Vet inte om du såg våra 5 sista matcher i kvalserien men där var Magnus grym, en av våra bästa spelare i varje match. En spelare som är stark i närkamperna, bra skott och riktigt bra kondition med fart på rören.

Jag tackar för pratstunden och ska jag slutligen spekulera lär det finnas intresse från Örebro, Rögle och Malmö. Örebro har nog en fördel där, han känner ju Conny Strömberg och sådant kan vara avgörande.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.