Blogg listad på Bloggtoppen.se

Så var det att gå på hockey i Langenthal

Eftersom jag ska besöka fyra nya platser denna vecka så tänkte jag köra detta upplägget.

Bemötande: ++++
Väldigt vänliga och visade upp mig på pressläktaren för uppkoppling och efter matchen var de mån om att jag också skulle få intervjua. Utan deras hjälp hade det nog inte blivit något idag. Här nedan ser du deras exklusiva pressläktare!



Ishallen:++

En väldigt sliten hall men typiskt "tysk"stil men ändå väldigt charmig på något sätt. Rökning tillåten och tom ett askfat intill toastolen. Jukebox i restaurangen.



Maten i hallen: +++
Jag har bestämt mig för att äta min mat på arenorna denna vecka för att checka av riktig "hockeymat". Idag blev det "Eisbahn Röst" som bestod av riven potatis, ost som smakade bättre än den luktade, skinka och ett stekt ägg. Sallad och bröd till, kostnad 19 CHF (145 kronor). Det är faktiskt det ända jag ätit på hela dagen men det mättade!



Publiken: ++
Två trummslagare såg till att trummhinnorna fick jobba och det ekade rätt bra i denna lada. 381 stannade publiksiffran på.





Matchen: +
Tråkig, för mycket fram och tillbaka och för lite organiserat spel.




Hallens bästa: "Bierpass"
För 40 chf (280 kr) fick man ett pass som innebar fri öl hela matchen.



Jag måste lägga till en, Dagens vägskylt: Vad tror symbolen under "Shoren" betyder? Ishall såklart!




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.