Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hellqvist inte orolig - "Spelmässigt har vi gjort två bra matcher"

Rögle har inlett säsongen med tre förluster, varav en i sudden, och en seger. Det är inte enligt förväntningarna och redan har missnöjet bland fansen börjat komma. Trots en ny trupp med flera spelare som inte spelat seniorhockey så är tålamodet inte stort. Röglefansen kräver framgång direkt.





När jag idag pratade med Rögles tränare Björn Hellqvist så lät han inte allt för besviken utan ser framåt och fokuserar istället på det som varit bra hittills.
- Sist mot Almtuna gjorde vi en bra match. Både vi och Almtuna slarvade mycket i passningsspelet. Spelmässigt var vi bra men sen att de gör två mål på 38 sekunder, ja det är sånt som händer.

Jag frågar Björn vad han tycker om inledningen och visst är man inte nöjda men han framhäver att man gjort två bra matcher och två dåliga.
- Vi måste hitta spelet nu och bli mer jämna spelmässigt.

I slutet av Almtunamatchen laborerade man i kedjorna så självklart undrade jag om vi kan vänta oss nya formationer till onsdagens match?
- Jag har ju mina funderingar men vi ska prata imorgon förmiddag och tar beslut då.

Hur ser det ut på värvningsfronten, ska ni värva något?

- Det finns inget aktuellt i dagsläget.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.