Blogg listad på Bloggtoppen.se

GrönvitaSumo på plats i Schweiz!

Jag har precis anlänt till hotellet där jag ska bo i Zuchwil. Efter ett fint sällskap av Otto på tåget imorse så fick resan en bra start. Väl på Kastrup sen så fick jag slå ihjäl två timmar. Flygresan gick mycket bra och sen när jag väl hittade bilfirman så var jag snabbt iväg sen. Dock utan gps då de var uthyrda allihopa. Fick en karta som faktiskt hjälpte mig riktigt bra.

Två timmar senare och drygt 200 km från Geneve till Zuchwil så är jag laddad för match.

Hotellet är hyfsat, som ett gammalt hyreshus men personalen var väldigt trevlig. De hittade dock ingen adapter till mig som gör att jag kan ladda min dator, kamera, videokamera osv men de lovade att lösa det.

Jag måste säga att Schweiz är ett fantastiskt vackert land. Var man än befinner sig så ser man Alperna i kulisserna. Något som jag är mindre nöjd med är att de antingen pratar tyska eller franska. Knappt engelska alls. Jag gjorde ändå en groda på en bensinmack;

Do you speak english?
- Yes a little, svarade han.
Då sa jag på ren tyska, - Wo lliegt Zuchwil?


På andra bilden ser ni Geneve-Servettes hemmaarena som ligger ovanpå motorvägen.


Nej, nu finns det ingen tid att spilla, dags att dra vidare.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.