Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tvillingarna är på väg till Rögle - AHL är hotet

Ja det kan låta som att det är nära men än så är chansen mycket stor att bröderna Justin och Tyler Donati spelar i Rögle kommande säsong.
Tyler stod för imponerande 114 poäng på 67 matcher och Justin 104 poäng på 65 matcher i ECHL.
Efter att ha lärt mig hur man pressar agenter lite bättre på smaskig information så lyckades jag få ut mycket och bra besked av duons sverigekontakt Erik Wallström.



Är Rögle intresserade av Justin och Tyler Donati?
- Det är så att tre klubbar i Sverige har anmält sitt intresse men vilka kan jag inte säga.

Har dom bestämt sig för Sverige åtminstonde?
- Dom vill i första hand få ett envägskontrakt i AHL men har dom inte fått det senast tisdag så blir det Sverige.

Efter Rögles succéfynd i bröderna Abbott så borde väl dessa vara attraktiva i Sverige?
- Ja klubbarna man pratar med tar ofta upp Abbott när man diskuterar Justin och Tyler.

Roger Hansson borde ju vara intresserad och sugen på att göra ett liknande klipp? Eller ärdet så att om dom väljer Sverige så blir det elitserien?
- Elitserielagen vill inte ha spelare som inte visat något i någon meriterad liga så ofta så jag kan säga så mycket att om det inte blir AHL så lutar det åt Allsvenskan.

Men då kan du ju lika bra bekräfta att Rögle är en av klubbarna då jag ser det som sannolikt med dom ledtrådar du nu släppt.
- Hehe, Ok, Rögle är en av klubbarna som är intresserade!

Jag tror att dessa två hade varit något riktigt smaskigt!

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.