Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intervju med Örebros Conny Strömberg - "Skulle lätt varit topp 10 i ES"

När jag gjorde min ranking av hockeyallsvenskans anfallare så hade jag inte med Örebros Conny Strömberg vilket jag fått höra och läsa om därefter. Då tyckte jag det passade bra att ringa upp Conny själv och ställa lite frågor om hur han ser på kommande säsong och om Örebros framtid. Förra säsongen gjorde Strömberg 64 poäng (18+46) på 51 matcher och hans självförtroende är det inget fel på.



Då är det snart dags för andra säsong i Örebro. Hur är känslan?
- Vi har ett bra lag som många ser som favoriter då vi fått in en del bra spelare. Det favoritskapet gillar jag inte riktigt men så blir det. Vi ska vara bland de sju bästa.

När jag hade en ranking så hade jag inte dig med som en av allsvenskans tio bästa forwards. Därefter har jag fått höra att du är elitseriemässig. Håller du med om det?
- Egentligen borde jag spelat i elitserien. Hade jag spelat med en bra center hade jag lätt legat topp 10 i poängligan.

Det låter lite väl bra eller?
- Du kanske tror det men ärligt är jag så bra.

Hur ser du på Örebros framtid. Finns det potential att Örebro spelar i Elitserien i framtiden?
- Så länge Fahlander finns med i bilden kommer chansen alltid finnas. Vi har en ny arena på gång och om publiken hittar hit så kan det bli bra. det behövs ett snitt på 2500 minst för att driva ett bra allvsvenskt lag. Fotbollen är störst i Örebro men man får hoppas att de upptäcker hockeyn snart.

Säg någon ung spelare som du tror slår igenom denna säsongen i Örebro.
- Vi har inte så många unga spelare och Robin Olsson slog igenom redan förra säsongen.

Vilka lag tror du blir topplag denna säsong?
- Tingsryd, Leksand, Örebro, Rögle och kanske Mora och Västerås. Malmö ser också bra ut men de brukar alltid "fiaska".

Vem blir er lagkapten?
- Det blir väl Henrik Löwdahl som är Mr.Örebro själv även om jag hellre sett Christoffer Norgren som det. Det spelar kanske ingen större roll för det är bara domaren som ska se ett "C" på bröstet.

Har ni semester nu och när går ni på is?
- Vi har en veckas semester till sedan börjar vi träna den 26e Juli. Ispremiär blir det den 2 augusti.


Jag har intervjuat rätt många den senaste tiden men inte stött på någon så kaxig som Conny Strömberg men visst är det roligt när man vågar sticka ut och stå för det. Jag trodde han skämtade när han sa det om "topp10" i elitserien men det gjorde han inte.

Vilken allsvensk spelare vill ni jag ska snacka med härnäst?

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.