Blogg listad på Bloggtoppen.se

GrönvitaSumo rankar Hockeyallsvenskans - backar!

Något som alltid väcker debatter och känslor är när någon rankar saker, det blir aldrig rätt. Nu gör jag min ranking av hockeyallsvenskans backar.

10. Per Helmersson, Västerås.
En defensiv back som gör sitt jobb i det tysta. Ständigt underskattad men ack så viktig.

9. Tommy Enström, Leksand.
En av få som stod för bra insatser i Rögle förra säsongen. Jag hoppades på en fortsättning i Rögle för Tommy men nu blev det Leksand och där kommer han att göra stor nytta.

8. Johan Svedberg, Leksand.
När Björklöven tvingades släppa den allsvenska platsen så var det många som anmälde sitt intresse för den 30-årige norrlänningen med elitseriemeriter från Timrå.

7. Anton Blomqvist, Malmö.
Han spås en lysande framtid och den Colombus-draftade backen kommer vara en av seriens främsta defensiva backar denna säsongen. Enligt mig den klart mest intressanta backen i Malmö.

6. Viktor Bartley, Rögle.
Eftersom jag inte sett honom spela själv så får jag gå på rapporter och andras uppgifter. Tror att han kommer vara en av seriens bättre backar helt klart. Är van vid att ta stort ansvar och kommer göra det här med.

5. Daniel Glimmenvall, Rögle.
Helt klart en av seriens bästa "spelande" backar. Slår en och annan indianare men för övrigt är han en riktigt bra offensiv back som håller helt klart elitserieklass.

4. Jean-Luc Grand-Pierre, Leksand.
Säkert många som inte håller med mig detta men ni kan nog fråga vilken forward som helst om de inte har extra respekt på isen när denna bjässe är på isen. En spelartyp som alltid blir hyllad och hatad.

3. Mads Bödker, Rögle.
Gör sin femte säsong i Rögle och blir bara bättre för varje säsong. Kommer vara en viktig pjäs i Rögles defensiv kommande säsong och med Kenny Jönsson som mentor kan han ta ett stort steg. Spännande!

2. Christoffer Norgren, Örebro.
Skellefteås lagkapten hamnade i hårdsatsande Örebro och det kan vara seriens bästa nyförvärv när säsongen sumeras. Christoffer fick sitt stora erkännande i när han under fem säsonger bidrog med fysiskt spel i Linköping. Ska bli riktigt spännande att se vad han kan tillföra Örebro.

1. Tom Koivisto, Tingsryd.
Håller han motivationen och fokuseringen upp hela säsongen är jag övertygad över om att Tom kommer vara seriens bästa back. NHL-meriterad och hade stjärnstatus i Frölunda, nu dags att briljera i lilla Tingsryd!

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.