Blogg listad på Bloggtoppen.se

Karlskrona fortsätter att stärka lagbygget

Transfermarknaden har verkligen tagit fart denna vecka. Så brukar det vara veckorna efter VM. Idag har ytterliggare värvningar presenterats.
 
* Karlskrona som har presenterar starka namn på slutet sitter inte nöjda. Idag kom nästa i form av den amerikanske forwarden, Sergio Somma. Närmast kommer han från tyska Augsburger Panthers där han på två säsonger stått för 33 mål och 27 assist. Ett för mig helt okänt namn men spelade för Team USA så sent som ifjol och då lär där finnas egenskaper så det räcker för att bidra i Karlskrona.
 
- Sergio är en spelare jag jobbat hårt på att få hit ända sedan jag började mitt arbete här och nu är han klar vilket känns väldigt skönt.Sergio är en professionell fartfylld ytterforward som jag vet kan göra många mål. Han har mycket bra skridskoåkning och näsa för målet, säger Bengtzén på klubbens hemsida.
 
* Timrå har värvat en färsk VM-spelare från Österrike. Thomas Hundertpfund heter han och lämnar nu sin moderklubb Klagenfurt för första gången.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.