Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sterner ansluter - "Positiv till allt Rögle visat upp"

Rögletruppen växer och spelarna ansluter allt eftersom. Imorgon är det Robin Sterners tur att bekanta sig med sitt nya lag. När jag ringde upp honom satt han i bilen på väg söderut. Den tredje värmlänningen som ansluter och hans dialekt får mig att tänka på "Hajk" och Bengt Alsterlind. Vi får väl se vad han tycker att skånskan påminner om, det vill jag nog inte veta:) Nu är Robin redo att ta nya tag i en ny klubb.
 
- Jag har varit ledig i en månad nu så det ska bli skönt att komma igång igen. Det ska bli kul, jag är positiv till allting som Rögle visade upp under mitt besök där nere, säger Robin Sterner till gronvitasumo.se.
 
Hur hamnade du i Rögle?
 
- När vi åkte ur med Timrå så stod det klart att jag skulle lämna och då visade Rögle sitt intresse. Det kändes som ett bra alternativ.
 
När jag frågar om vännen Erik Thorells ankomst hade någon betydelse så säger han att det är en bonus men inget man kan väga in när man tar dessa beslut. 
Rögle har presenterat Robin som center och eftersom han spelat en del på kanten i Färjestad och även en del i Timrå så frågade jag vad han själv ser sig som.
 
- Det var väl framförallt de sista åren i Färjestad som jag fick hålla mig på kanten. Jag har spelat center i hela livet annars. Man får börja ute på kanterna och jobba sig in när man är mogen för det.
 
Hur beskriver du dig som spelare?
 
- Många beskriver mig som en tvåvägsspelare och det är väl lite så jag ser det också. Är väl mer offensiv än grovjobbare. Nu känner jag att jag är i den fasen där jag vill visa den sidan i Rögle.
 
Innan det blev klart att du skulle spela här. Vad är det första du tänker på när du hör om Rögle?
 
- Ett jävla liv i hallen. Det går knappt att prata med varandra. Sedan är det en proffsig och välskött förening.
 
Robin berättar att han träffat Liljewall tidigare men annars är det ett nytt gäng han ansluter till. Förutom några av nyförvärven då. Trots att han är född 1990 så är han inte bland de yngre i laget. Rögles unga satsning känns helrätt.
 
- Speciellt med tanke på det spelet vi ska spela. Samtidigt så var många av de unga med och tog upp Rögle också och det finns ett par rävar kvar som kan styra upp också.
 
När han var på besök här nere så träffade han sin nya tränare, Dan Tangnes. Jag frågade vad han fått för intryck av honom.
 
- Han är väldigt drivande. Känns som rätt ledartyp i denna typen av lag med många utvecklingsbara spelare. Dessutom har han jättekoll på klubbens talanger då han varit där ett tag. Det känns som att det är rätt man att leda denna trupp, sa Robin innan vi avslutade vårt samtal.
 
Från och med imorgon så kommer han att vara med och köra med laget fram till midsommar. Därefter kommer flytten att ske under "semestern". Rögles nye #11 känns helt klart spännande och jag kommer säkerligen ha anledning att återkomma till den klingande värmländskan framöver.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.