Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kom på årsmötet och få ett kanonerbjudande

På torsdag har Rögles supporterklubb, Angel Island Army årsmöte. Eftersom jag själv sitter i en knivig situation då dottern som börjar i skolan till hösten ska på besök där just då, så ser jag ut att missa det. Än är sista ordet inte sagt i den frågan men det är typiskt att det krockar när alla andra kvällar är helt obokade.
 
Hur som helst. Jag ringde upp ordförande i supporterklubben, Mattias Larsson, för att höra lite om hans tankar inför årsmötet.
 
Varför ska man komma?
- Det är viktigt att visa sitt engagemang. Precis som när Rögle håller årsmöte så är det nu man kan visa att man bryr sig och dela med sig av sina funderingar eller få svar på sina frågor.
 
Förutom den vanliga dagordningen så kommer man att bjuda på någon överraskning.
 
- Vi kommer redan nu att gå ut med en bussresa där vi ska kraftsamla. Den första bortaresan som är mot Karlskrona den 15 september kommer att läggas upp efter årsmötet till ett kanonpris. Ett begränsat antal platser till det priset som kommer att läggas upp och de som kommer på mötet har förstatjing på platserna. En resa där jag hoppas vi blir en tre-fyra bussar åtminstone, säger Mattias men väntar med att avslöja vilket pris förrän på mötet på torsdag.
 
På mötet kommer även personer från Rögles ledning och någon ur det sportsliga att dyka upp. Inte för en frågestund utan mer för att informera lite om hur man tycker och tänker inför fortsättningen.
 
I år nådde man bara upp till knappa 300 medlemmar, något man tror kunna slå i år.
 
- Det var en missräkning men nu när vi spelar i Allsvenskan igen så blir det fler bortaresor och eftersom vi har medlemskrav på resorna så lär det öka via det hållet också. Det blir ett större sug nu när det är derby och när Rögle spelar i en serie där man förhoppningsvis kommer att göra bättre resultat. Det går hand i hand med det sportsliga.
 
En fråga som diskuteras just nu är hurvida Jakob Johansson ska stanna eller ej. När jag ber om Mattias åsikt i frågan så låter det så här:
- Jag gillar "Jacke" och vill ge honom en mer värdig avslutning på sin karriär. Om vi stannat kvar i Elitserien hade det kanske varit mer tveksamt men nu tycker absolut att han ska ta ett år till.
 
Som avslutning gav jag Mattias fem snabba.
 
Viktigaste förlängningen så här långt: Christopher Liljewall
Mest spännande nyförvärv: Eric Persson
Känsla inför derby igen: Kul med derby men jag går inte igång lika mycket på det längre. Det är mer show över det nu när det är i Malmö Arena. Det var bättre i Isstadion.
Rögleidol genom alla tider: Srsen var min barndomsidol men annars är det självklart Kenny Jönsson.
Dit ska jag resa i vinter: Förhoppningsvis blir det ett återbesök i Umeå.
 
Nu på torsdag, 18:00 i Lindab Arenas restaurang är det dags. Jag hoppas att vi ses där. Om inte för mötets skull så för kaffe och kakan som bjuds.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.