Blogg listad på Bloggtoppen.se

Pelle om läget - "Räknar med att alla kan spela"

Har precis snackat med Rögles sportchef för att höra om läget i truppen. Trots det tunga sjukdomsläget så ser det ändå ut som att vi kan andas ut.
 
- Jag räknar med att alla som varit magsjuka är spelklara imorgon. Vi har varit i kontakt med samtliga under eftermiddagen och alla kommer att ansluta till morgondagens värmning. Sen kan man inte vet om någon drabbas av något bakslag under kvällen, säger Pelle Svensson till gronvitasumo.se
 
Personligen tycker jag att detta ändå kommit lägligt. Med det menar jag absolut inte att jag säger att jag tyckte det var bra att någon var sjuk. Jag syftar snarare på det hårt pressade läge både Pelle och Dan befinner sig i. Fokus har flyttats. När jag frågar Pelle så är det inget han känt av utan säger:
 
- Vi är medvetna om situationen och alla har rätt att tycka. Vi tror på det vi gör och vi har det lag vi har. Självklart jobbar vi hårt för att vända detta.
 
Kommer något konkret att hända, i spelartrupp, eventuellt tillsätta någon i ledare i staben eler något annat?
- Nej. Vi har det ledarna vi har och de spelarna vi har. Imorgon kommer vi att ställa upp med alla som är pigga i benen och jag hoppas att alla känner sig så pass pigga att de kan köra på så länge de orkar. 
 
----
 
Jag sökte Tangnes tidigare idag och han lovade att ringa upp vilket han precis gjorde. Han meddelar ungefär samma saker som Pelle:
 
- Alla ska vara på banan igen. Klart att förberedelserna har varit annorlunda men samtidigt kan det vara ännu lättare för killarna att sänka axlarna och fokusera på rätt grejer imorgon. De har inte tränat en enda gång sedan i lördags men när pucken släpps klockan 19:00 imorgon så är det ingen där ute som tänker på magsjuka eller något annat. Det gäller att alla visar att man är proffsiga ända ut i fingerspetsarna, säger Tangnes till gronvitasumo.se.
 
Det har varit hektiskt för Dan nu när både Gath och Kenny varit sjuka dem också. Självklart känner Dan pressen men när jag berättar för honom att jag är imponerad av hans tålamod mot media som sätter han på hårda prov så säger han:
 
- Jag kommer alltid att vara ödmjuk och ta mig tid för media. Det är en del av jobbet. Jag kommer aldrig att vika ner mig.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.