Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snacket går - AHL-back på ingång?

Fick tipset igår. Eftersom jag vill ha det lite bekräftat innan jag går ut med något så har jag legat lågt. Nu surras det allt mer och en back som uppges vara på Rögles lista är, Logan Pyett.
 
Källan berättade även för mig att Rögle hade Mike Iggulden på kroken, två dagar innan han blev klar. Jag gick inte på hans tips då för att det var en "förstagångstipsare" och sådana får jag flera gånger i veckan. Bevisligen stämde det och nu ger han mig nästa namn i Logan Pyett.
 
Det är en 24-årig högerfattad back från kanada som de senaste fyra säsongerna spelat med Grand Rapids Griffins i AHL. Att Rögle söker högerfattade backar är givet, alla sex backar man har nu är "leftare". Det som talar emot är att sportchef Pelle Svensson hävdat att man ska fortsätta plocka in äldre, erfarna och meriterade backar. 
 
Däremot kan Pelle få bästa möjliga referenser här då Fabian Brunnström känner till Pyett mycket väl. En annan sak som talar för att det kan stämma är att Pyett har ett utgående kontrakt och lär inte stanna kvar i Grand Rapids Griffins.
 
Jag har ringt Logan Pyett flera gånger nu under eftermiddagen utan framgång. Om jag får svar så lovar jag att återkomma där. Jag var faktiskt i kontakt med honom för ett år sedan. Även då var det ett namn det som ryktades vara på väg till Sverige. Då sa han att han stannade kvar ett år till där borta men att Europa absolut var ett alternativ längre fram.
 
----
 
När vi ändå är inne på tipsare. Fick nyss mail om att Calle Ridderwall och ska vara på väg till Luleå på tryout. Enligt uppgifter ska han presenteras i början på veckan.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.