Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögles prislapp stoppar Simon


En spelare som lämnar Rögle är ju Simon Olsson. Det har varit klart ett bra tag. Ryktena var inte sena att sätta igång, Troja, Karlskoga eller Örebro?
När jag pratade med Fahlander senast så medgav han att de pratade men inget var klart. Därefter har det varit tyst. Hans agent Wallström säger inget, Simon säger att inget är klart och Fahlander svarar "vet ej" på frågan om det är klart.

Jag är nyfiken och följer Simons resa för att jag fastnade ordentligt för hans hockey och personlighet. Därför har jag inte nöjt mig med att vänta ut.
Vad händer egentligen? Har Örebro vänt om efter att man landat Kalle Olsson?
Idag har jag fått svar på vad som egentligen händer där, Örebro är fortfarande högaktuellt men bollen ligger just nu hos Rögle. Simon hade kontrakt även över nästa säsong men Rögle har meddelat att han inte ingår i planerna för framtiden. Så eftersom han sitter på kontrakt måste man köpa ut Simon.

- Inget är klart. Rögle har inte köpt ut honom, de gav ett skambud. Simon vill till Örebro men de kommer inte betala vilket pris som helst, säger en källa med bra koll på vad som händer där.

Simon Olsson är redo att göra klart med Örebro och vice versa men prislappen är det som hindrar affären att gå i lås. Så det är just nu en förhandlingsfråga.

----

Jag har fått ett väldigt intressant tips. Som gäller spelare in till Rögle. Jag kommer jobba på det och återkomma om jag får fram något.






Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.