Blogg listad på Bloggtoppen.se

Gath klar som tredjelänk

Det har länge ryktats om att Mikael Gath skulle tillbaka till Rögle. Min tanke var, J20-tränare men Helsingborgs Dagblad listade ut det rätta svaret. Han var minst sagt lurig när jag pratade med honom senast.

Idag presenterade Rögle honom som tredjelänk i tränarstaben. Huvudsakligen är han anställd som A-lagscoach tillsammans med Dan Tangnes, Kenny Jönsson och målvaktstränaren Magnus Wennström. Kanske en ännu viktigare roll, att han kommer att vara tillgänglig för hockeygymnasiet och hjälpa de yngre som är på väg uppåt. Så räkna med att Gath kommer att ha mycket hockey på schemat nästa säsong. Pelle poängterar dock att det är A-laget som går först och sedan i mån av tid kommer Gath finnas tillgänglig för gymnasiet.

- Det känns fantastiskt inspirerande och roligt att få komma tillbaka. Det var inget att fundera på. Jag bestämde mig ungefär samma sekund som de frågade. Jag är kanske dålig förhandlare, men det är inte min melodi att verka svårfångad när det är Rögle. Jag har aldrig gjort hemlighet av att Rögle har varit min ambition hela tiden, säger Mikael Gath på roglebk.se.

Jag har följt Gath sedan han lämnade Rögle. Kollat någon match i Landskrona och snackat med honom då och då. Han har hela tiden framhävt att han velat fortsätta med hockeyn på så hög nivå som möjligt.
Roger Hansson ut och Mikael Gath in, det ska bli väldigt spännande att se Gath i action. Är han den lugna harmoniska eller är han som han var på isen, glappkäftig och väldigt underhållande att titta på.

Välkommen tillbaka! En publikfavorit är tillbaka.

----

Brynäs hälsar också välkommen tillbaka idag, förre Rögletränaren Gunnar Persson återvänder till svenska mästarna. Han blir assisterande brevid Tommy Jonsson och Janne Karlsson.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.