Blogg listad på Bloggtoppen.se

Himelfarbs besked närmar sig

Eric Himelfarb närmar sig ett beslut. Senast idag var jag i kontakt med honom.
- Inget beslut är taget men i nästa vecka kommer besked om var jag kommer spela nästa säsong, berättar Eric för gronvitasumo.se

-----

Allsvenska Södertälje har idag gjort klart med Tony Lagerström som vänder skutan tillbaka till "kringlorna" efter tre säsonger i Mora.

-----

Oscar Hedman lämnar Frölunda och är klar för Timrå. Ett bra nyförvärv som kommer till en passande klubb. Tycker att Oscar tappat sedan han kom till Frölunda och nu hoppas både han själv och Timrå att det ska bli en nytändning.

-----

En back som inte får stanna i Rögle är Erik Lindström. I mina ögon är det en spännande back men truppen innehåller redan en handfull unga lovande backar och behöver nu få in rutin. Flera division 1 lag har anmält sitt intresse och två av lagen som ligger på för att få en underskrift är Helsingborgs HC och Halmstad Hockey.
- Jag vill spela i ett lag där jag får spela mycket i alla moment. Om jag väljer Allsvenskan så är ju inte chansen lika stor. Det jag nu vill är att komma till en klubb där jag får stort förtroende.

Stämmer det att Helsingborg och Halmstad är intresserade?

- Det enda jag kan säga är att det finns intresse från div.1 klubbar i närheten.

Vad finns det annars för alternativ just nu?

- Jag har inte uteslutit att spela utomlands.



Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.