Blogg listad på Bloggtoppen.se

Blir Sondell nästa pusselbit?

Veckan är snart slut och det är Alexander Bergström som presenterats som ny medans man skickat iväg Patrik Bergström, Carl Gustafsson och Adam Hobson. Det var allt för denna vecka, eller?

Roger Elvenes har många saker på gång och jag tror att saker är klara men att inte allt är påskrivet och klart om vi säger så.
Tränarfrågan har vi heller inte hört något om men klart är det att Björn Hellqvist är kvar som headcoach.

Vem är då näste man in? Daniel Sondell är ju en spelare som Rögle bekräftat att man vill ha och som synts till kring och runt arenan sedan kvalserien.
Först fick jag uppgifter om att han inte ville till Sverige nu utan i första hand tillbaka till Finland, sedan i nästa stund florerar rykten om att han är nära Oskarshamn men jag kan säga att han är nära Rögle nu.

- Ingen kommentar, säger spelarens agent Johan Finnström.

-----

En annan intressant spelare som jag undersökt framtiden hos är Moras landskronagrabb Martin Johansson. En forward som säkert finns på de flesta sportchefers önskelista. Vill han hem till Skåne igen?
Jag har 100% uppgifter, Modo och Malmö är intresserade men just nu har Martin is i magen och avvaktar förslag. Blir det inte Elitserien så kan ju inget annat allsvenskt lag matcha rent ekonomiskt säger källan. Rögle är inte ett hett alternativ. Mora har ju lyckats visa att man vill ta ett steg till och det kanske kan locka Martin kvar i klubben.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.