Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ett kort snack med Heinz Ehlers inför onsdagens match

Om ni inte visste det så är den förre Rögleidolen Heinz Ehlers som tränar Langenthal som Rögle möter i sin första match nere i Schweiz. Jag ville bara kolla upp läget med honom och hans lag och hur de ser på uppgiften att möta Rögle så här nära seriestarten för dem. Efter att ha lämnat ett meddelande i hans mobilsvar så ringde han upp och han sa att han var stressad så det blev ett kort samtal men lovade mer tid på onsdag när vi ses.



Hur ser du på att möta Rögle som du spelat i?
- Det blir en hård match för oss. När man möter svenska lag vet man att det går fort.

Ni är rätt nära seriepremiär nu, hur många matcher har ni hunnit spela på försäsongen?
- Vi har spelat sju matcher. Seriepremiären är den 10e så vi är i bra form nu tycker jag.

Du spelade i Rögle under två säsonger i början på 90-talet, har du några band dit nu?

- Nej jag har ingen kontakt med Rögle.

Varför ställde du inte upp på "Kenny Allstars", du hade ju först lämnat ett positivt besked?

- Jag hade först tackat ja till det men vi hade match dag efter och det var svårt med att få det att passa med flygen. Tyvärr.

Jag känner inte till Langenthal alls om jag ska vara ärlig. Vilka bör Rögle hålla koll på?

- Vår förstakedja har producerat alla matcher, även mot ryska lag och mot de bättre lagen ifrån vår högstaliga. Det är med våra två utlänningar, man får bara ha två här, Campbell och Kelly tillsammans med vår bästa Schweizare Stefan Tschannen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.