Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snyggt städat, Rögle!

Med en smärta som påminner mig om min promenad för ett par veckor sedan avslutade jag dagens arbetspass. Det är så sinnesjukt tryck där ute just nu. Som jag sagt tidigare, efter påsk är jag tillbaka igen. Hoppas ni förstår att 6-21 dag efter dag denna vecka sliter. Jag är absolut inte någon dålig förlorare som skiter i detta för att Rögle misslyckats. Snarare tvärtom, för det är nu det händer saker i lagbygget.
 
Som idag, när Rögle spelade en betydelselös match med, till största del, uppgivna spelare och ledare så passade man på att presentera en ny kontraktsförlängning i varje period. Det var de blott 2356 på läktarna värda för att visa att man även i tuffaste motgång stöttar sitt lag. Bra agerat av Rögle och ännu bättre, fansen som trots läget visade att man stöttar killarna.
 
Panelin-Borg, Zaar och Törnkvist har alla förlängt och det är enormt glädjande. Efter allt löst snack om att Panelin skulle till Malmö och efter han kryptiskt inte velat prata framtid samtidigt som han lyft fram Hellkvist på slutet så kom detta besked väldigt bra.
Samma sak med Zaar, det snackades om att Karlskoga var sugna efter hans fina gästspel. Det är en stor talang som jag tror kan bli en nyckelspelare i detta lag redan till hösten. Passande nog fick han göra ett mål idag.
Sedan Törnkvist, den kändes lite lättare men här är jag glad att Rögle inte slarvade bort "TT" som annars mycket väl kunnat hamna i andra allsvenska klubbar.
 
Så ett stort tack till Rögle BK och till trion som nu knyter näven för en ny säsong. Även om många känner en stor bitterhet just nu så känner jag en stor spänning inför kommande säsong redan nu. Man har börjat helt rätt, dvs att man säkrar upp talanger som brinner för klubben och med potential att bli nyckelspelare redan efter sommaren.
 
Nu vill jag se att Rögle binder upp en spelare som verkligen vill spela här. Han har sedan hans lag blivit utslaget åkt ner till Ängelholm för att stötta under Kvalserien, kallat Ängelholm för hemma, tränat med juniorerna men framförallt - han har levererat här tidigare. Han heter Simon Olsson. Givetvis vill jag ha in fler spelare. Vad sägs om:
 
* Kevin Lindskoug hade spelat i Rögle om man inte gått upp. Nu blev det USA och där har det gått riktigt bra. Nu vill målvakten hem och helst till Rögle enligt bra uppgifter.
* Felix Maegaard-Scheel fick också söka nytt efter avancemanget. Han hamnade i Olofström där han levererat stort och lär vara högaktuell för allsvenskan. Ska Rögle fixa ett "LAG" så är han absolut en hemvändare jag vill se.
* Ta tillbaka Eric Himelfarb. Han ville tillbaka till Rögle mitt under säsongen men Linköping sa nej. Trots ett år kvar på kontraktet så blir inte jag förvånad ifall man hittar en deal. Frågan är om allsvenskan är intressant när han nu fått smak och levererat i Elitserien?
 
Givetvis ska "Masken" få hitta sina guldkorn också men för att lyckas måste man bygga ett lag som drar åt samma håll. De jag räknade upp är säkra kort med en potential att ta ett kliv eller två i rätt riktning. Så fort påsken är över så ska jag ge mig på Silly season. Det vimlar av tips och rykten just nu. Det senaste idag var att Anton Cederholm bestämt sig för att stanna trots lockrop och sedan sägs det från andra håll att Rögle letar ny ordförande. Det är dags att ge sig in i Silly season på allvar nu. På måndag startar jag mitt grävande...
 
----
 
Innan jag går och lägger mig för att ladda upp nytt batteri inför morgondagen så måste jag gratulera Leksand och Örebro som nu är klara för Elitserien. För ett år sedan firade Rögle uppe i Örebro, idag fick man alltså tillbaka samma medicin av samma lag. Motgångar blir framgångar och lika svidande det var för Örebro ifjol, lika surt är det för Rögle att se Örebro göra exakt samma resa som

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.