Blogg listad på Bloggtoppen.se

Växjö går mot nytt kontrakt

Växjö kände flåset från Rögle och lät inte pengarna ligga under madrassen. Man cashade upp och fick hit Hlavac, Åslin och Lasch. Resultat? Man har tagit två raka segrar och är på god väg att säkra elitseriekontraktet.
 
Jag ska erkänna att jag hade grymt fel när jag kritiserade värvningen av Hlavac. Han har kommit in och levererat direkt och idag fick han t.o.m igång Robert Rosén.
 
Samtidigt har man gjort sig av med överblivna spelare eller de som inte levererat enligt förväntningarna. Först Vampola, sen Hjalmarsson och nu är det dessutom klart att Moran lämnar för Finland.
 
Rögles vändning kom i samband med Janne Karlssons intåg. Så i dessa fallen har lösningen varit, nytt blod och en rejäl slev i grytan.
 
Malmö hade sex raka förluster inför dagens match hemma mot jumbon Karlskrona. Där räckte det inte med nytt blod i form av inlånade Fröberg och Andersson från Färjestad. Istället åkte man på sin sjunde raka förlust och nu ser det ut som att man missar topp-7 och playoffspel.
 
Nu har vi två dagar kvar innan transfern stänger och det lär hända mycket. Väldigt mycket.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.