Blogg listad på Bloggtoppen.se

Snack med Pavlin - "Det gick väldigt snabbt"

Då har jag precis fått snacka lite med Rögles senaste backförvärv, Ziga Pavlin. När jag ringde honom så satt han tillsammans med laget på bussen på väg hem från Karlskoga.
 
- Allting gick väldigt snabbt. Jag visste ingenting före kvällens match. Efter matchen ringde min agent upp mig och berättade. Så jag var tvungen att ta ett snabbt beslut. Jag känner att detta är ett bra steg för mig och min utveckling, säger Ziga Pavlin till gronvitasumo.se.
 
Kontraktet med Rögle sträcker sig bara denna säsongen ut och när jag frågar om när han ansluter till Rögle och Ängelholm svarar han:
- Jag vet inte riktigt, jag tror inte att jag spelar på lördag redan, det avgör Rögle. Imorgon ska jag prata med min agent och då vet jag mer.
 
Vad känner du att du kan bidra med för att hjälpa Rögle?
- Jag känner att jag behärskar både det defensiva samt det offensiva. Jag har aldrig spelat i Elitserien förut men jag tror och hoppas att jag kan hjälpa Rögle att vinna matcher.
 
Så detta var en snabb och sen värvning som inte blev klar förrän efter kvällens match. Ziga känner sig peppad att ta nästa steg och hjälpa Rögle att behålla sin plats i Elitserien.
 
----
 
Liten intressant uppdatering (23:45):
 
Trojas sportchef, Jerry Andersson säger till Sportbladet att klubben inte kunde tacka nej.
 
- Rögle hörde av sig efter AIK, som då hade gått vidare och gjort klart med Nils Bäckström från Timrå i stället. Ziga har varit en viktig back för oss, men vi kunde inte tacka nej till Rögles bud. Dessutom förlorade vi ju i kväll medan Oskarshamn vann, så nu blir det ännu tuffare att ta en playoff-plats.

 

…men du ville behålla honom?

– Ja, beslutet togs av styrelsen. Klubben behöver pengarna, säger Jerry till Sportbladet.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.