Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jakob Lilja till Troja

Jakob Lilja gjorde comeback och fyra mål i helgen men ändå utanför Rögles A-lag idag. Tidigare under säsongen har Lilja varit given i A-laget men lånas nu ut för att få speltid. Nästa utmaning blir Hockeyallsvenskan och Troja.
 
- Det ska bli kul och nyttigt att få spela med Troja, säger Jakob Lilja till gronvitasumo.se.
 
Då har vi Zaar i Bofors och Lilja i Troja. Två talanger som jag hoppas få se mycket mer utav. Samtidigt som de får nyttig erfarenhet i Hockeyallsvenskan så drabbas J20 som jagar SM-slutspel av tunga avbräck. Förutom både Zaar och Lilja så är Törnkvist borta säsongen ut. Tre gigantiska avbräck om vi ska tala J20-språk.
Pelle har flera gånger sagt till mig att man hela tiden ser till spelarens bästa och man bedömer just nu att seniorspel i allsvenskan är bättre än J20-spel.
 
Det blev 28 matcher i Elitserien för Lilja denna säsongen. Dessvärre inga poäng men samtidigt anser jag att Lilja gjort det bra av den lilla istid han fått. Nu har han varit skadad men efter succédebuten i helgen så hoppades jag få se mer av honom i A-laget.
 
Att Rögle släpper spelare bör betyda att man har något annat på ingång. Snart vet vi. Både Zaar och Lilja kan kallas hem igen även efter deadline på torsdag då de är juniorer.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.