Blogg listad på Bloggtoppen.se

Uppgifterna stämde - Ziga Pavlin klar för Rögle

 
 
 
* Strax efteråt fick jag det bekräftat från mycket bra håll.
 
Rögles sportchef, Pelle Svensson har jobbat stenhårt för att hitta förstärkningar till laget. Nu har han hittat en back åtminstone. I allsvenskan. Spelaren det handlar om är Ziga Pavlin som under dagen sade nej till AIK.
 
Den 27-årige slovenen var Trojas gigant förra säsongen men har enligt rapporterna från Ljungby inte varit lika framträdande i år.
 
Lite ironiskt trots allt, AIK var på honom tidigare idag men de fick nobben. Nu gjorde Rögle ett försök och fick säkert betala rätt bra för att få Troja att släppa honom och lyckades. Undertiden slog AIK just Rögle med stora siffror.
 
Jag såg Pavlin många gånger ifjol och det är en stortväxt back med bra skott. Bättre i egen zon än i den offensiva och många med mig blev förvånade när han inte fick chansen högre upp efter den senaste säsongen. Nu kommer chansen och även om det sägs att han inte är lika framträdande denna säsong så tror jag nog att Rögle kan få stor nytta av honom.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.