Blogg listad på Bloggtoppen.se

Växjö sugna på Paulsson

Kanske ingen nyhet för de som är vakna men eftersom jag inte hängt med riktigt så hittade jag nyss en intressant nyhet i ämnet, Silly season.
 
Färjestads formstarke forward, Marcus Paulsson, sitter på ett utgående kontrakt. Hans värde lär ha stigit denna säsong då han hittills noterats för 18 mål och 18 assist. Samtidigt har han nu även fått debutera i Tre Kronor.
 
Fyra säsonger har det blivit uppe i Karlstad och frågan är var han landar nästa säsong?
 - Det finns flera klubbar som är intresserade och Växjö är en av dom. Men att det finns intresse för en spelare som Marcus är naturligt, det vore chockerande om det inte fanns det, säger hans agent, Tommy Öström, till vf.se.
 
Han betonar att man för en dialog med Färjestad men säger att de först nu visat suget på att behålla Paulsson.
- Nu verkar de vilja komma fram till något. Det lät annorlunda i december när de ville avvakta och som agent blev jag tvungen att göra något då. Och givetvis har konkurrensen från andra klubbar ökat.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.