Blogg listad på Bloggtoppen.se

J20 - Rögle föll ihop som ett korthus

Jag tog en paus från jobb idag och stack till Lindab Arena för att se J20-derbyt. Jag stannade två perioder och det räckte en lördag som denna.
 
I första perioden hade Rögle det mesta och bästa av spelet. Ändå stod det bara 1-1 på tavlan men känslan inför fortsättningen var god. Där och då slutade det roliga för Rögles del. Malmö kom ut och bokstavligen spelade ut Rögle efter noter i den andra. Trots att Rögle tog timeout strax efter Malmös 1-3 så kunde man inte stoppa raset. Gästerna gick ifrån till hela 1-5 innan perioden var över.
 
Många av de 492 åskådarna lämnade i förtid. Jag var en av dem som inte såg den tredje perioden. Kände att matchen var avgjord och så kunde jag i stället jobba undan så att jag hann hem till Brynäs-Rögle.
 
Inte mycket att säga om matchen egentligen. Malmö var klassen bättre och vann med 6-3. Rycket i den andra perioden var avgörande. I Rögle är det bara Thomas Spelling som sticker ut. Även om hans kvittering i den första perioden var av det enklare slaget så bjöd han på flera fina initiativ med sina känsliga handleder.
 
Därmed tog Malmö in tre poäng i tabellen och racet om seriesegern lever i allra högsta grad.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.