Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nästa "jonstorpare" är redo för elitseriedebut

I måndags var tanken att Rögle skulle släppa fram nästa junior på den stora scenen. Niklas Hansson skulle ha spelat men han hann inte hem i tid, då han varit iväg med landslaget nere i Tjeckien. Istället sker hans riktiga debut på torsdagen då Rögle åker till Linköping.
 
- Självklart ska det bli riktigt kul att spela. Jag ska spela mitt spel och kommer inte att hålla igen. Det är bara att åka ut och köra, säger Niklas Hansson till gronvitasumo.se.
 
Vad är "ditt spel", vad är dina styrkor?
- Offensiv, skicklig med puck och bra spelsinne.
 
Hansson har tidigare varit redo för att debutera i Elitserien då han suttit ombytt på bänken vid tre tillfällen. Imorgon kommer han att starta som en av sex och blir Lasse Kukkonens parhäst.
- Det känns bra att få spela med honom. Han är bra defensivt och kommer med väldigt bra tips hela tiden, säger Niklas och säger att han inte fått några direkta direktiv inför debuten utan att han bara ska fortsätta att spela sitt spel.
 
Du är en i raden av alla produkter som fostrats i Jonstorp som sedan nått Rögles A-lag. Zaar x 2, Lindholm, Cederholm, Törnkvist och nu är det din tur. Vad är det som gör att ni "jonstorpare" når hela vägen fram till A-laget?
- Jonstorp är en riktigt bra klubb att komma upp i. Bra ungdomstränare och man får mycket istid.
 
¨Två mål 13 assist har det blivit 26 matcher i Rögles J20 hittills i år. Snygga + 15 i plus/minus-statistiken, nu väntar något helt annat. Jag frågade hur Niklas upplever steget, var är den stora skillnaden?
- Alla är tyngre, starkare och bättre. Allt går snabbare men jag känner att jag är redo.
 
Så när pucken släpps i Cloetta Center imorgon så ska det bli spännande att följa Rögle och Jonstorps senaste elitseriebidrag i grönvit #27.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.