Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thorell - "Farten är min styrka"

Snackade precis lite snabbt med Rögles senaste nyförvärv, Erik Thorell. Jag ringde honom tidigare idag men då ville han inte uttala sig eftersom nyheten inte var "ute" officiellt. När jag ringer upp så låter han lite lättad att han nu får tala öppet om övergången.
 
- Det känns bra som f-n att komma till Rögle, ska verkligen bli riktigt roligt, säger Erik Thorell till gronvitasumo.se.
 
Erik säger att man pratat med Rögle i en vecka och att han säger att det var intressant direkt när han hörde Rögles intresse. Att ta ett steg nedåt i seriesystemet ser han inte som något steg tillbaka i karriären.
 
- Nej, tvärtom så känner jag att det är det bästa för min utveckling. Under de två senaste säsongerna i Elitserien så har jag inte fått spela så mycket. Det känns rätt att komma till allsvenskan så att man får spela lite mer och kunna bidra med poäng.
 
Varför blev det Rögle?
 
- En toppförening som precis varit i Elitserien och som satsar väldigt spännande nu.
 
"Masken" beskriver dig (på Nätmagasinet) som en grävling, att det gör ont att köra på dig. Hur beskriver du dig själv? 
 
- Haha, själv tycker jag att jag är en snabb spelare som jobbar hårt. Farten är min styrka och även om jag inte haft den rollen de senaste säsongerna så är jag en offensiv forward.
 
I Rögle känner han Victor Berglind sedan tidigare och Erik kommer att spela i #12. Det återstår att se om han får med sig fler spelare från Färjestad. Enligt bekräftade uppgifter på Mrmadhawk.se så är Rögle även intresserade av David Rundqvist. Att Thorell valde Rögle lär inte missgynna Rundqvist val åtminstone.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.