Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tankar om Rögles backbesättning

Rögle har sju backar i A-truppen. Minst en back till ska in och den platsen är vikt åt Jesper Jensen. Det har vi förstått sedan tidigare men idag säger "Masken" det öppet till Helsingborgs Dagblad. Därefter kan backsidan vara komplett även om sportchefen inte stänger några dörrar. Då kan han i lugn och ro verkligen sondera terrängen bland backarna utan att känna pressen på att han måste ha in något.
 
Detta innebär som vi alla förstår att även Alexander Bonsaksen är borträknad även om det inte är bekräftat från något håll.  
 
Jag frågade Jesper idag om hur nära han är ett beslut eller om han bestämt sig för att stanna i Rögle.
 
- Det finns inget nytt att berätta men inom en vecka lär det vara klart om var jag spelar nästa säsong, säger Jensen till gronvitasumo.se.
 
När/om Jesper Jensen beslutar sig för att stanna så ser Rögles backbesättning ut så här:
 
Jesper Jensen
Tim Kunes
Andreas Lilja
Niklas Hansson
Victor Panelin-Borg
Eric Persson
Victor Berglind
Anton Cederholm
 
Spontant tycker jag att det ser bra ut. Nöjd blir man väl aldrig men så här skulle det kunna se ut och i mina ögon ser det ut som en bra allsvensk backbesättning:
 
Lilja/HanssonLilja leder Hanssons utveckling och städar upp de defensiva misstagen.  
Panelin-Borg/Kunes - "Pane" kan egentligen paras ihop med vem som men detta känns spännande på förhand.
Jensen/Berglind - Jensen spelade med Sondell ganska mycket. Berglind ska ta den rollen nu. Bör passa.
 
Persson och Cederholm känns som spännande utmanare där båda kommer att blanda sig i leken. Chanserna lär de få men Cederholm spelstil påminner om Lilja och Panelins. Persson har jag för dålig koll på. Han får överraska mig.
 
----
 
Nu när målvakterna och (nästan) backarna är spikade så är det dags att landa forwards. Högst upp på önskelistan står nu en bra center.
 
- Att vi har lagt en stabil grund med många egna, unga spelare som vill framåt. Nu behöver vi spets, särskilt på centersidan. Jag hoppas landa någon snart, det känns som att jag är nära med några namn, säger "Masken" till Helsingborgs Dagblad.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.