Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Var förstavalet även om jag inte haft kontrakt"

 
Eftersom Rögle gick ut med så mycket på ett bräde så kan man ana att "Masken" haft allt klart en längre tid. Enligt Dan Tangnes är det inte alls så.
 
- Jag har vetat att jag skulle vara kvar eftersom jag hade två år kvar på kontraktet men själva tränarstaben spikades idag. Så det är väldigt färskt, säger Dan Tangnes till gronvitasumo.se.
 
Självklart är man nyfiken på vilka tankar som rör sig i Dans huvud efter den turbulenta säsong som nu är avslutad. Det är mycket som vi här ute inte har någon aning om. Givetvis är det en stor besvikelse Rögls nygamle huvudtränare känner.
- Innan man gör en jätteanalys av det hela så är man fortfarande väldigt besviken, frustrerad och förbannad. Nu gäller det för mig, andra ledare och övriga i organisationen att se till så att detta aldrig händer igen. Jag är väldigt revanschsugen och efter att ha pratat med "Masken" så känns det verkligen som att vi tänker på exakt samma sätt om hur vi vill spela och bygga laget. Det som också vägde tungt var när han sa att jag var förstaalternativet oavsett om jag suttit på kontrakt eller ej.
 
Du får Gunnar Persson som assisterande. Vad är dina spontana tankar där?
- En tränare med stor erfarenhet. Han är väldigt uppskattad av spelare och klubbar han jobbat i. En person som är bra på att få spelare att trivas och skapar en god kemi i gruppen. Jag känner inte honom så bra sedan tidigare men "Masken" säger att det finns ingen bättre som assisterande än just Gunnar.
 
När jag snackade med dig för ett år sedan så bad jag dig plocka fram ditt drömförvärv, idag är han presenterad för er. Hyfsad start på den nya säsongen.
- Känns jättebra. Han står för mycket av det man vill ha ut av spelarna. Andreas kommer att bli än viktigare i år då vi kommer att ha en ung prägel på backarna i laget. Med 12 år borta i världens bästa liga där han vunnit Stanley Cup så är han nu redo att sätta standarden för oss varje dag. För alla unga backar som drömmer om NHL kommer nu Andreas vara en förebild där han kommer betyda vädligt mycket för oss. Det är en människa med en naturlig auktoritet.
 
Eftersom detta är så färskt så har man ännu inte lagt upp några planer för försäsong eller annat. Enligt Dan lär man köra igång sommarträningen i början av maj. Fram tills dess väntar tre veckors återhämtning.
- Det behövs efter dessa åtta vädligt intensiva månader. Man har en del att ta igen med familjen, avslutar en glad men väldigt revanschsugen Rögletränare.
 
Jag trodde inte att jag redan skulle kunna känna så här, men just nu längtar jag enormt efter träningsmatcher och säsongsstart.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.