Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Maskens" hockeybygge lockade Jensen att stanna

Igår blev det klart att Jesper Jensen och Dennis Everberg skulle stanna. När jag kollat av med spelarna så har det hela tiden varit positiva tongångar men känslan jag fick av Jensen var att han var beredd att vänta till efter VM. Det sa han till mig för någon vecka sedan. Så därför var jag nyfiken på vad det var som gjorde att han redan nu bestämde sig för att stanna?
 
- Rögle har något bra på gång och jag har bra utvecklingsmöjligheter här. Stort förtroende och ökat ansvar är det viktigaste för mig. Nu vill jag hjälpa Rögle att hitta tillbaka till Elitserien, berättar Jesper Jensen för mig på lördagen.
 
Är Elitserien ett realistisk mål redan nu? Hur ser du på lagbygget och den nya organisationen?
 
- Intrycket jag fått av "Masken" med det nya tränarteamet är jättebra. Vår nye sportchef verkar ha koll på grejorna och han bygger ett lag som ska spela den typen av hockey som passar mig bäst.
 
Du har varit med om både glädje och sorg i Rögle. Hur anser du att man borde bygga laget nu för att det inte ska gå lika illa som denna säsong.
 
- Det är viktigt att få ihop ett lag med bra karaktär där varje spelare brinner för att vilja bli bättre. Nu känns det som att det är precis så "Masken" också vill ha det. Man ska vilja vinna, bli bättre som spelare och utvecklas som lag hela tiden, avslutar Jesper.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.